/p>

Polonia Bytom w czołówce klubów w Polsce!
Wpisany przez cloner   
wtorek, 30 sierpnia 2011 14:09

Polonia Bytom zajmuje bardzo wysokie, 3 miejsce, w "Rankingu działalności klubów piłkarskich w Internecie" - taką informację podała agencja LEWIS PR, zajmująca się komunikacją w branży dziennikarskiej. Liderem jest Lech Poznań, a drugie miejsce zajmuje Polonia Warszawa.

Badaniu poddane zostały 34 zespoły występujące w sezonie 2011/2012 w dwóch najwyższych klasach rozgrywkowych. Lewis PR w szczególności skupił się na ocenie oficjalnych stron internetowych zespołów pod kątem ich funkcjonalności dla poszczególnych grup użytkowników. Drugim ważnym kryterium oceny była różnorodność zastosowania mediów społecznościowych i konsekwencja w budowaniu za ich pośrednictwem komunikacji z otoczeniem.

W rankingu zdecydowanie zwyciężył Lech Poznań (189 pkt.). Drugie miejsce zajęła Polonia Warszawa (156 pkt.), a trzecie - dość niespodziewanie - Polonia Bytom (148 pkt.). Wyniki te obrazują brak jednoznacznej zależności pomiędzy zamożnością klubu, osiągniętym sukcesem sportowym, a jakością działań komunikacyjnych online.





Wśród klubów Ekstraklasy i Pierwszej Ligi najpopularniejszym portalem społecznościowym jest Facebook, gdzie oficjalne profile ma 29 klubów. Na drugim miejscu uplasował się YouTube, na którym swój kanał prowadzi 15 zespołów. Twitter bywa rzadko wykorzystywany - konta na nim ma tylko dziewięć klubów, zaś jego polski odpowiednik Blip wykorzystuje siedem klubów. Nasza Klasa (nk.pl) jest niemal zupełnie niewykorzystywana (dwa kluby).

Najbardziej urozmaicone, pod względem używanych narzędzi, działania komunikacyjne w ramach mediów społecznościowych prowadzą: GKS Bełchatów, Polonia Warszawa, Polonia Bytom i Warta Poznań
. Wszystkie kluby Ekstraklasy posiadają oficjalną stronę internetową i dział kontaktu z prasą. Prawie wszystkie natomiast (za wyjątkiem Legii Warszawa) mogą pochwalić się oficjalnym profilem w serwisie Facebook,. Zdecydowana większość klubów Ekstraklasy na swoich stronach internetowych umieszcza dział interakcji z kibicami i sklepy online. Aż 16 zespołów Pierwszej Ligi nie posiada kanału RSS na swojej oficjalnej witrynie internetowej, 14 nie udostępnia opcji Newslettera, 14 drużyn nie prowadzi sprzedaży biletów online, a 12 klubów nie posiada wyszukiwarki wewnątrz serwisu.

"Celem badania była ocena skali i jakości działań komunikacyjnych w Internecie w sektorze sportowym. W rezultacie otrzymaliśmy obszerne zestawienie, które już na pierwszy rzut oka pokazuje spore różnice pomiędzy poszczególnymi klubami piłkarskimi. Pierwszej trójce udało się zbudować spójne platformy komunikacji w mediach społecznościowych. Natomiast niektóre zespoły nie mają nawet profesjonalnej strony internetowej" - komentuje Łukasz Kluj, General Manager, Lewis PR.


Z tej okazji, składamy serdeczne gratulacje dla całej ekipy działu marketingu Polonii Bytom z jej dyrektorem, Markiem Pieniążkiem, na czele! Brawo!




źródło: media2.pl/LEWIS PR